במחקר שנערך על עכברים נמצא שהספירולינה, אותה אצה ירוקה-כחולה הגדלה באגמים ומכונה סופר-פוד בשל הערכים התזונתיים המרובים שבה, משפיעה על החיידקים שבמעיים ובאמצעות נוגדי החמצון שהיא כוללת מפחיתה זיהומים דלקתיים אשר גורמים למחלות כבד קשות

דלקת בכבד המכונה ‘הפטיטיס’, נגרמת בין היתר על ידי אלכוהול ותרופות, מחלת הכבד השומני, מחלות דלקתיות ומחלות מטבוליות. ישנם גם וירוסים אשר גורמים לדלקת בכבד. ישנו זיהום מנגיפים, כגון נגיפי הפטיטיס A, B, C, D, E. זיהומים נגיפיים אחרים וכן פטריות, חיידקים וטפילים. ישנה גם תופעה של הפרעה באספקת הדם לכבד אשר עלולה לגרום לדלקת ולאי ספיקת לב. יש ודלקות הכבד מלוות במחלות מעי דלקתיות.

הדלקות השכיחות:

דלקת נגיפית מסוג A- דלקת כבד כתוצאה מהדבקה בנגיף ההפטיטיס A, שגורמת לדלקת כבד חריפה שיכולה לחלוף בזמן של בין שבועיים לארבעה שבועות. כאשר המחלה מחריפה היא עלולה לגרום לאי ספיקת כבד עד כדי צורך בהשתלה ואפילו למוות. ניתן להידבק על ידי מזון או שתיה מזוהמים ונגועים. ישנו חיסון מתאים לתינוקות ואוכלוסיות בסיכון והספירולינה כאמור אשר משפיעה על המערכת החיסונית מסוגלת להילחם בזיהום זה.

דלקת נגיפית מסוג B- דלקת הכבד כתוצאה מהדבקה בנגיף ההפטיטיס B, בה נדבקים לאחר מגע עם דם, רוק והפרשות שונות. הנגיף פוגע בכבד, תחילה ללא תסמינים מיוחדים, לאחר מכן הרגשה כללית רעה, תסמיני צהבת, וחולשה קשה עד להתפתחות דלקת כרונית בכבד בקרב תינוקות או החלמה לרוב בקרב מבוגרים. הספירולינה מעניקה חיזוק בעת המחלה ומסייעת לגוף להחלים מהר יותר ולא להשאיר אחריו דלקות באמצעות נוגדי החמצון. פגיעה קשה בכבד הינה דבר שהרופאים מנסים למנוע בכל מצב, היות שהיא גורמת לשחמת הכבד ואפילו לסרטן.

דלקת נגיפית מסוג C-  מחלת כבד כתוצאה מנגיף ההפטיטיס C.

וירוס נפוץ מאוד בעולם אשר נדבקים בו במגע עם הפרשות גוף, רוק ודם וזיהום בכלי הרפואה. עלול לגרום לשחמת הכבד ולחוסר תפקוד טוטאלי. בין 50% ל-90% מהחולים בדלקת הכבד בשל נגיף הפטיטיס C ילקו בדלקת כבד כרונית אם לא יטופלו.

את מחלות הכבד ניתן לאבחן בבדיקות דם, לאחר מכן כאשר עולה החשד יש צורך בביופסיה ובאולטרסאונד כדי לאשש את הממצאים. תחילה הן מתאפיינות בתסמינים רגילים לחלוטין:

חום, חולשה, חוסר תיאבון, בחילה והקאה, כאב בבטן הימנית העליונה, כאבי מפרקים, כאבי שרירים, צהבת וצבע שתן כהה.

למרות הקושי שבכך, הגילוי המוקדם מציל חיים היות שהמחלה מסוכנת והזיהום עלול להתפשט בכל הגוף. התרופות החדשות הקיימות כיום יעילות יותר מאשר התרופות שהיו בעבר אך לרוב ישנן תופעות לוואי קשות.

דלקת כבד אוטואימונית נודעה בשנות השישים כהתפתחות שחמת לאחר מחלה ממושכת. הסיבה היא ככל הנראה חשיפה לגורמים סביבתיים וכשל המערכת החיסונית בכבד, כחלק מהמערכת הלימפטית. תחילה מתגלה הפרעה באנזימי הכבד ולאחר מכן תגובות חריפות יותר. כמו בשאר מחלות הכבד גם כאן יאופיינו בעייפות, חולשה, כאבי פרקים, גירודים, בחילות ומיחושים קשים בבטן.

במהלך המחלה התאים הדלקתיים הורסים את רקמת הכבד בגלל הפגיעה במערכת החיסון. כאן נכנסת הספירולינה הצמחית, הטבעית, הכוללת נוגדי חמצון ומחזקת את המערכת החיסונית ואין בה כל תופעות לוואי. במחקר שנערך בעכברים נבדקה ההשפעה הפוטנציאלית של הספירולינה על חיידקי המעיים ומשם השפעתם על דלקות זיהומיות בגוף ובעיקר בכבד. אכן נמצא כי הספירולינה השפיעה על כל תהליך החמצון במעיים ומכאן בשיפור דלקות הכבד. בצמח פשוט, עשיר במרכיבים תזונתיים, חלבון, ברזל, נוגדי חמצון, ועוד, ניתן להפחית את ערכי המחלה, את ה גורמים לה ואת הבעיות לאחר הופעתה ולזרז את ההחלמה ממנה כך שלא יוותרו בגוף בעיות כלשהן.